Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Допомога українським медикам та армії Опитування Психічне здоров'я Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Адміністративні послуги МОЗ
Медичним працівникам
Освіта
Стратегія розвитку медичної освіти Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
eHealth
Контакти

МОЗ України виступає за скасування державного фінансування патронажної служби Товариства Червоного Хреста України

1 грудня 2016 керівництво Міністерства охорони здоров’я України зустрілося з представниками Товариства Червоного Хреста України, щоб учергове повідомити про припинення фінансування служби за кошти державного бюджету.

Міністерство охорони здоров'я України виступає за скасування державного фінансування патронажної служби Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ) починаючи з 2017 року.

МОЗ України не бачить сенсу у дублюванні ТЧХУ функцій Мінсоцполітики в частині надання соціальних послуг самотнім непрацездатним громадянам похилого віку, дітям-сиротам, інвалідам, безпритульним, немічним та іншим соціально незахищеним верствам населення, які потребують турботи та підтримки.

Численні правопорушення і непрозора звітність ТЧХУ за останні кілька років ставлять під сумнів доцільність фінансування патронажної служби Товариства за кошти державного бюджету.

За останні 2,5 роки на забезпечення діяльності ТЧХУ з державного бюджету було виділено 226,5 млн грн, які направили на виплату заробітної плати 3,1 тисячі працівників патронажної служби та служби розшуку.

У всьому світі Національні Товариства Червоного Хреста фінансуються за рахунок благодійних пожертв донорських організацій, небайдужих громадян, членських внесків, а не з коштів держбюджету.

За результатами ревізії, проведеної Державною аудиторською службою України бюджетної програми «Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров'я», головним розпорядником якої є МОЗ України, встановлено низку проблем:

- Здійснення видатків за напрямом «Забезпечення діяльності патронажної служби та служби розшуку ТЧХ України».

- ТЧХ не здійснює діяльність у сфері охорони здоров’я, а її патронажна служба по суті надає соціальні послуги, які дублюють функції територіальних центрів соціального обслуговування.

Державна аудиторська служба України листом від 25.07.2016 запропонувала:

- Зменшити частину бюджетних призначень програми на суму невикористаного залишку коштів на утримання патронажної служби ТЧХ України.

- Зупинити, включаючи з наступного бюджетного періоду (2017 року), утримання патронажної служби ТЧХ України.

За результатами аудиту ефективності використання коштів виділених МОЗ на підтримку ТЧХУ, Рахунковою палатою встановлено, що:

- ТЧХУ дублює функції територіальних центрів соціального обслуговування.

- ТЧХУ не забезпечує достовірними даними про роботу патронажної служби, про кількість осіб, яким надано медико-соціальні послуги, та обсяги цих послуг завищуються в рази.

- У 2015 році траплялися випадки обслуговування одних і тих самих громадян різними медичними патронажними сестрами протягом року та в один і той же період.

Кошти, які раніше виділялися на ТЧХУ, можливо перерозподілити на інші програми, які недофінансовуються в Україні.

Детальніше про результати аудиту роботи ТЧХУ у звіті Рахункової палати та у дослідженні Transparency International "Барометр Світової Корупції" (Global Corruption Barometer).